Kött eller ej

Jag behövde bara kolla 10 sekunder på den berömda grisar-i-misär-filmen innan jag inte kunde äta skinka på mackan. Igår alltså. Idag åt jag faktiskt eftersom jag kände att grisen är redan död, skinkan är redan köpt, så då är det ganska så försent. Men jag sa åt mamma att inte köpa skinka mer och att (om folket måste ha julskinka över huvud taget) köpa en kravmärkt julskinka.

Men varför bara bry sig om grisarna egentligen? Tror inte att det bara är de som blir sådär dåligt behandlade. Jag funderade på att bli vegeterian igår också men jag glömde bort det och kom på det efter att jag ätit min hamburgare på max klockan 2.

Man kan ju iallafall dra ner på köttet. Ska föra fram förslaget till familjen och se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0