Nationellt prov i matte B

Nu har jag räknat matte tre dagar i sträck. Jag har gjort alla tester, räknat saker som min lärare inte hunnit gått igenom, gjort gamla nationella prov, kollat lite i matte-A boken, allt. Och sen har jag fixat matsäck tills imorrn för jag tänker fan inte riskera att göra ett dåligt prov bara för att jag är hungrig.

Men varför egentligen? Jag tror inte att det här provet kommer ha någon som helst påverkan på mitt betyg. Däremot skulle jag vilja visa min lärare att man kan få MVG på nationella trots att man har "omvårdnadsboken". Men dom chanserna har han egentligen redan förstört genom att stryka alla sannolikhet- och statistikuppgifter och därmed gjort det svårare att visa vad man kan.

En annan sak som är dålig är att jag inte kan minnas sist jag var sjuk och hemma från skolan och bara kunde få vara det utan att plugga. Ni vet, kolla på film, kolla på hem till gården, sånt där som man gör när man alltid gjort när man är sjuk. Jag vet att jag valde helt fel tillfälle att vara det just nu eftersom det alltid är massa saker som ska göras innan lovet men ändå, det är sällan man bara får vara sjuk.

y=kx+m. Nu ska jag stå ut en hel timme med Marie Serneholt som får Charlotte Perrelli att framstå som proffsig.

Kommentarer
Postat av: TESS

Fan vad satsig du är då.. Kommer att vara hur dålig som helst jämfört med dig D: Hade verkligen velat få MVG på nationella, bara bevisa det för Freddie och mig själv, men jag började plugga lite för sent, heh.. :/

2009-05-11 @ 23:09:05
URL: http://theresewahlsten.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Snacka om att satsa..! jag började plugga dagen innan.. :P men så gick det ju som det gick också.. :P hur gick det då?

2009-05-12 @ 09:27:03
URL: http://devilintheskies.blogg.se/
Postat av: Ulla

Sandrah: Japp här satsas det ordentligt! Var tvungen att räkna hur mycket som helst för jag har inte hängt med på lektionerna alls dom senaste månaderna. Jag kan inte säga att allt pluggande hjälpte så värst mycket, tycker inte att det gick så jättebra men ett Vg har jag nog. När gjorde du provet och hur gick det för dig?

2009-05-12 @ 15:18:10
URL: http://ulrikap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0