Katter är fiffiga djur - när dom vill

Tro det eller ej men jag hörde en råtta i mitt rum igår kväll, måste ha varit nåt fel på den eftersom han får för sig att boa in sig när det är sommar ute. Han var nog påverkad av råttgiftet..

Iallafall var det ett tag sen det här hände mig nu och jag är lite rädd eftersom jag har ett hål i väggen och så och det lät verkligen som om han var i mitt rum, så jag var tvungen att hämta en katt.

Hittade en i vardagsrummet vid namn Polly och bar upp henne och hon gick direkt till skrivbordet där jag hade hört råttan och råttan blev tyst. Sen hoppade hon upp på fönsterbrädan och vaktade så att jag kunde få sova. Så långt var allt bra men sen drog hon bara helt plötsligt och råttan börjar ha ljud för sig igen.

Så jag springer ner och hämtar henne igen (jag får typ jaga henne) och hon är inne i mitt rum i typ 2 minuter, råttan är tyst men sen drar hon igen och lämnar mig ensam med råttan. Det är ett under att jag somnade till slut men jag sov inte många timmar inte.

Inatt tänker jag tvinga Sigge att sova i mitt rum men jag har en känsla av att han kommer störa mig mer än råttan.

Just det, jag vill bara förtydliga för stadsbor att när jag säger att råttan är i mitt rum så är han troligtvis i väggen, och när jag säger att han låter så menar jag att han knaprar i väggen och när jag säger råtta så menar jag egentligen en liten, liten mus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0