Eurovision

Jag brukar säga att helgen (ovh egentligen hela veckan) när det är Eurovision är en högtid, och det är ju för att det påminner om jul. Eurovisionafton är en enda lång väntan precis som julafton och på Eurovisiondagen är man ledsen över att allt som man har väntat på är över, precis som juldagen. Man får en slags tomhet, lite vad ska jag göra nu då? och man längtar bara till nästa år.

Jag trodde nog att det skulle gå bättre för Sverige eftersom jag har ett vagt minne om att jag sa 13-15de plats. Men jag måste säga att jag är nöjd med tävlingen även om det inte känns som det. Jag ville ju aldrig att Malena skulle vinna från början eftersom jag inte tyckte att låten var bra, jag tycker inte något som Fredrik Kempe gör är bra längre och tycker att han ska portas från melodifestivalen.

Dom låtarna jag röstade på var Norge, Island och Azerbajdzjan och det var dom som hamnade i toppen och då kan man ju inte vara annat än nöjd egentligen och det är definitivt inte omöjligt att vinna som nordiskt land har vi fått svar på flera gånger nu, men Sverige måste sluta skicka den här ytliga skiten. Ja vi testade något nytt, vi testade opera men det var ju ändå samma låtskrivare som förra året och nu vill jag ha en seriös låtskrivare, eller helst en seriös artist som skriver sina egna låtar.

Det sjuka är ändå att vi kom på 4de plats i semin men på 21a plats i finalen? Helt ologiskt.

En sak som jag gillade med årets ESC var kommentatorerna Edward och Shirley, Edward är ingen Luuk direkt men är rolig ändå. För några år sedan trodde alla att han skulle vara den som skulle ta över efter Christer Björkman men han gjorde tydligen ett stort misstag och fick sparken som Christers högra hand. Jag tycker att det är dags för någon annan att ta över nu och skulle gärna vilja att Edward gör det ändå.

Till nästa år vill jag:

- Att alla bra artister (Arash, Elena Paparizou) börjar tävla för Sverige.
- Att Molly Sandén och Amy Diamond får en riktigt bra låt så att vi kan skicka någon av dom till Oslo.
- Att Nordman ställer upp igen.

Det är vad som krävs för att vinna ESC 2010


Kommentarer
Postat av: TESS

Hur mycket det än tar emot att säga det så började jag faktiskt tycka om kommentatorerna nu i slutet. Hatar egentligen Shirley, men det gick nog bra eftersom jag slapp att både se och lyssna på henne samtidigt. Det måste vara en lagom dos! ;) Och Edward (hette han tydligen, hehe) har jag inte hört talas om förut, men han verkar skön :) Men Pecka Heino, mitt hjärta brister.. <3

2009-05-18 @ 20:22:38
URL: http://theresewahlsten.blogg.se/
Postat av: Brutala Bloggen svarar

jag med förut,, men risifrutti är dubblet så mkt socker i än yoggi, som har 7 sockerbitar i sig. blev sj mkt förvånad

2009-05-19 @ 23:41:06
URL: http://metrobloggen.se/brutalabloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0