Växjö-Almtuna 1-1

Det är så spännande att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jag är så nervös att jag inte kan sitta still.

En vinst innebär en plats i kvalserien och 5 hemmamatcher mot elitserielag och allsvenska topplag. Det innebär pengar.

Om man är optimistisk så kanske det kommer ca 2000 pers varje match, men man vet ju aldrig med den här sporthatande, knäppa  publiken i Uppsala. Men om vi chansar på 2000 pers per match kan det betyda minst 250 000 kronor för en match och då 1 miljon och 250 000  kronor för alla matcher.

Det är SÅ välbehövliga pengar och bevisar också att den nya ishallen skulle stått klar för länge sen och att "vi" aldrig skulle byggt musikens hus som bara går back år efter år.

INGEN har planer på att vinna kvalserien och gå upp i elitserien OM vi nu skulle hamna i den, för det går helt enkelt inte. Almtunas ishall uppfyller inte dom kriterierna och dom skulle bli tvungna att spela sina hemmamatcher i Sthlm.

Men en kvalserie skulle kanske möjligtvis få våra tröga politiker att förstå att det är en ishall vi ska ha. Och det snabbt! INGEN jäkla flygplats eller något annat onödigt vill vi ha.

Det är vad Almtuna har att spela för, kan Växjö slå det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0