Helgen i lite osammanhängande text

Det är lite jobbigt det där, att när man har som mest att skriva om så har man minst tid. Men nu tänker jag skriva om denna väldigt händelserika helg.

Jag var ju först då på Melodifestivalgenrepet i globen i fredags och det var en upplevelse kan man säga. Jag är inte så värst imponerad av globen, jag har varit där förut och det känns nästan lite sorgligt att det är det största vi har i Sverige. Men iallafall var genrepet inte riktigt som finalen men man fick se alla uppträdanden och alla inslag och sånt. Jag tycker det var roligare än den riktiga finalen, Petra var mer avslappnad och så är det ju såklart skämten roligast när man hör dom första gången.

Sen satt vi väldigt högt upp och liksom på sidan av scenen så man såg inte uppträdandena så bra. Däremot hade vi stenkoll på Greenroom som ju var mycket roligare att kolla på än artisternas intränade scennummer som man sett förut.

I Greenroom fick man se Måns sitta lite ensam, (inte hans fel, dom placerade ut artisterna men ändå, han såg mobbad ut) Caroline af Ugglas tokdigga alla låtarna och sen fick vi se Agnes och Måns mystiskt försvinna tilsammans några minuter.

Men man kan inte säga att det var mycket till stämning i Globen inte, jag tror knappt folk bredvid oss applåderade. På studenternas däremot, där kan man snacka om stämning.

HERREGUD vad mycket folk, var kommer alla ifrån? 8875 är en tal man kommer komma ihåg några år framåt. Att Sirius förlorade gör mig inte så mycket. Hellre att dom förlorade igår inför 8876 pers och kunde bli ordentligt hyllade för sin fina säsong, än att dom fått åka upp till Edsbyn igen och förlora inför ca 30 Siriussupportrar. Men jag undrar fortfarande, vad har det tagit åt antisport-uppsalaborna?

Gårdagens höjdpunkt var dock när Sirius Fotboll kom in på planen och åkte lite skridskor, något inte alla var helt bekväma med, jag tror inte nr 18 (Dillan Ismail??) har haft en tidigare hockey/bandykarriär iallafall.

Men sen var det ju dags för Melodifestivalfinalen och höjdpunkten där var ju såklart Soran Ismail. Och sen får man ju inte glömma Måns Möllers kassa Dalmål.

Nu, efter MFV 2009 har jag gått med i en grupp på Facebook som heter "bort med Christer Björkman". Nu får det faan vara nog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0