Därför hatar jag att åka tåg:

1. Det är alltid kallt, typ blåser. Annat är det på bussen där dom alltis har elementet på på högsta, till och med på sommaren.

2. Man vet aldrig riktigt vart man får sitta. Varför kan man inte bara få sitta där man vill?

3. Det är för high-tec ibland, knappar som öppnar dörrar, dörrar som stängs och öppnas automatiskt, dörrar som inte ens öppnas. Vad sägs om en vanlig dörr?

4. Man kan få sitta lite hursomhelst ibland, jag hatar att åka baklänges på tåg och när jag åkte till Örebro så fick jag sitta på sidan och kolla rakt in i en godisautomat.

5. Människorna som åker tåg är lite skumma, hem från Örebro fick jag sitta brevid en japan som typ inte kunde svenska som ville bjuda mig på fika. Det kan tyckas vara rätt trevligt men han var skum. Kanske är jag bara väldigt svensk som tar illa upp när han är snäll och bjuder på fika men allt jag ville var att lyssna på hög musik och sova, inte sitta och snacka engelska med en gammal japan hela vägen till Enköping.

5. Det är dyrt.

Kommentarer
Postat av: TESS

Haha, kan verkligen tänka mig scenen med dig och japanen, haha XD



Mm, jag hatar att allt ska vara så high-tec på tågen! Jag vågar ju inte göra något!? Det var tex när jag åkte tåg hem ifrån Danmark och jag verkligen behövde gå på toa, men dörrarna var så läskiga! Först kunde jag inte riktigt lista ut hur man öppnade dörren. Sen när jag hade suttit och bevakat folk som gick igenom dörren i en timme så såg jag att alla som kunde öppna ändå fick problem. Så då vågade ju lilla jag som bara är en dum svensk gå och öppna dörren. Och nej, jag överdriver inte, dörrarna var jättesvåra! ;O Men jag lyckades till slut, jag var ju verkligen kissnödig, haha.

2009-03-22 @ 19:46:09
URL: http://theresewahlsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0