Betygssnack

Vi hade betygssnack idag på engelskan. Min lärare sa att jag kunde få MVG om jag fick MVG på nationella provet (jag känner ju ingen press alls nu)

Våran engelskalärare som vi hade i 1:an har gått i pension och därför har vi en ny lärare nu. Vad jag hade för betyg i ettan spelar ingen jäkla roll alls. Min nya lärare visste inte ens vad jag hade för betyg i ettan. Jag tycker att lärarna måste kommunicera bättre med varandra så att vi inte blir lidande när en lärare går i pension eller när det blir nedskärningar eller vad som nu kan hända med lärare.

För jag hade MVG i ettan, läraren älskade mig och jag vill att det ska spela någon slags roll i min nya lärares betygssättning, annars hade jag kunnat skolka hela ettan. Men däremot jag är för nya chanser, att ett dåligt betyg man hade förut inte ska ha någon betydelse när man byter lärare.

Det är det här som Julia råkat ut för, att hennes tidigare betyg inte spelar någon som helst roll när den nya läraren sätter betyg. Och hon har ju bara haft ett halvår på sig (med praktik) att visa att hon är värd ett MVG. Det är ju sjukt svårt att klara det.

Nej, bättre kommunikation mellan lärarna!

Kommentarer
Postat av: Julia

Eller hur! Vad är det för fel på dessa lärare?!

2009-03-11 @ 22:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0