Skrapan-Kattekampen

Det här skrev jag igår:


Imorrn losar vi Skrapan-Kattekampen i ösregn och kyla för första gången på 11 år.


Jag ska börja tippa på hästar för jäklar vad rätt jag fick.

Det började så bra, eller det började med regn, men vi krossade Katte i dragkampen och såg ut att gå mot en klar seger i fotbollen, men så gör dom 3-3 och det blir straffar. En skrapanelev skjuter i ribban och det var tydligen inte bäst av fem som är normalt för en straffläggning. Dåligt egentligen, varför ge spelarna mer press än dom redan har på sig genom att göra varje miss till avgörande? Aja, skitsamma.

Friidrotten hinner inte ens börja innan en kille eldar upp en katteflagga, (det tyckte jag var kul men tydligen inte min mattelärare) en tjej springer naken (fast jag tyckte verkligen att det såg ut som att hon hade bikini på sig) och folk kastar ägg, tydligen, väktare kommer upp på vår läktare och går iväg med elever.

Våran rektor och jävularnas rektor bestämde sen att kampen skulle avbrytas men efter lite överklagan så bestämde dom iallafall att alla skulle få tävla klart, men att all publik måste ut från arenan. Det blev inte så mycket protester som jag trott och helt plötsligt var det bara jag och Therese kvar från hela skolan. Och katteklacken såklart. Ofta dom tänkte dra när dom för första gången på 11 år hade en chans att vinna.

Jag och Tess gick och ställde oss i backen utanför staketet på studan där man ändå ser rätt bra och det kom bara fler och fler från Katte och inte en skymt av någon från Skrapan (vart tusan tog dom vägen?) Sen bestämde vi oss för att ta oss in på arenan igen och det gick väldigt lätt måste jag säga. Katteklacken trodde vi blev sura för att det gick dåligt och att vi gick hem men dom är så dumma att dom inte fattade hur lätt det var att ta sig in igen så dom stod kvar där utanför stängslet.

Och nu till det jobbiga. Vi förlorade. För första gången på 11 år. Och katte var äckligt överlyckliga.

Det känns lite som att det har varit för många förluster nu. Sirius ligger sist, Rospiggarna ligger sist, Chelsea förlorade mot Barca i CL-semin, mitt lag har inte vunnit än. Förlorar Sverige mot Danmark på lördag och vi mot Knutby (viktig derbymatch) så blir det nog mer förluster än jag tror att jag klarar av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0