Lite blod och segling

Idag har jag varit en duktig medmänniska (och Tess och Leyla också) och tagit blodprov för att sen kunna lämna blod. Jag hade aldrig tagit blogprov förut och min sjuksköterska blev lika förvånad som alla andra. Jag har varit frisk hela mitt liv, är det så konstigt? Iallafall så hade jag för lågt blodtryck 106/61 och när jag berättar det för mamma när jag kommer hem så säger hon:

" Ja du kommer svimma när du lämnar blod"

Tack mamma, som om jag inte var nervös nog över att ta blodprov, och det var 30 ml. Vi ska lämna 450 nästa gång. Jag kommer dö, men som tur är så finns ju Janne i närheten.

Imorrn ska jag ut och segla med Elin och det ska bli kul. Problemet är bara att jag har aldrig seglat förut och har inga som helst kunskaper om det. Jag vet inte vad styrbord och babord är. Förstår inte varför man inte bara kan säga höger och vänster.

Sen har en person precis förklarat för mig på facebook att om det skulle bli vindstilla, så är vi helt fast. Skit.

Kommentarer
Postat av: Elin

hehe sötis :P du kommer klara dig fin fint! Vi har motor på båten :P

2009-06-25 @ 23:59:17
URL: http://ellan91.blogspot.com
Postat av: Sowa

Jag sa att det KAN hända, men det är högst otroligt att det skulle hända :) Du kan bli överkörd av en bil när du går på trottoaren också, den risken är nog större :P

2009-06-26 @ 00:13:01
Postat av: Ulla

Oj hur fick du tag på min blogg? Eller jag vet att jag har skrivit den nånstans på fb, trodde bara inte att folk såg det :P

2009-06-26 @ 00:22:13
URL: http://ulrikap.blogg.se/
Postat av: Sowa

Ja om du skriver: "Gå gärna in på min blogg", så får du väll räkna med att nån gör det också? :P

2009-06-26 @ 00:37:53
Postat av: Ulla

Jaja skitsamma :P, jag sa inte att det var nåt negativt, bara att jag blev förvånad.

2009-06-26 @ 10:13:46
URL: http://ulrikap.blogg.se/
Postat av: Johanna

Stolt över er!! rädda liv!!

2009-06-28 @ 21:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0