Inte glad på Vägverket idag

Idag var jag och Elin på den här jäkla riskutbildningen som är det nyaste sättet att råna ungdomar på pengar dom har hittat på. I 3 timmar och 40 minuter satt vi där och "diskuterade". Jag diskuterade inget men Elin var väl med lite och killen som satt mitt emot mig var med i diskussionen lite för mycket. Hatar personer som hela tiden måste ha bekräftelse och som använder massa svåra ord och ställer onödiga frågor. Visst, han var väldigt smart men det kändes bara irriterande.

Tjejen som höll i allt var rolig och det var lite kul att hon verkligen gick in för att lära sig allas namn på en 3,5 timmes kurs och lyckades med det också. Jag tror att själva utbildningen hade varit mycket tråkigare med en annan person, men jag kan väl inte säga att det var kul direkt.

Och 700 spänn kostade allt också. Fattar inte att dom ska envisas med alla utbildningar och sen kräva en massa pengar. Det har ju blivit en klassfråga att ta körkort. Och vart tar alla pengar vägen? Går dom till vägverket eller? Så att dom ska kunna komma på nya sätt att sno pengar?

Eller är det körskolorna som får pengarna? I så fall tänker jag lätt utbilda mig till en körskolelärare. Den här tjejen måste ha tjänat ungefär 12 000 spänn på oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0