Uppsala är hatat av Sala

Jag känner mig så isolerad. Jag har ingen aning om vad som händer i resten av världen och det stör mig. Jag har ganska begränsat internet, vet inte ens om jag får sitta här och blogga men det är ingen här så jag tar chansen. Det är alltid på morgonen som jag kan sitta vid internet på min rast.

Jag försöker åka med Elin så ofta jag kan och hon försöker åka med mig och det går oftast eftersom vi sällan har lektioner samtidigt trots att vi har olika lärare.

Jag har redan kört med 3 olika lärare och den jag körde med i dag verkar vara den jag ska ha mest. Det är bra för det känns som att han är bäst. Även om jag tycker att Elins är härlig så tror jag att jag lär mig mer av min. Däremot så lär jag mig inte alls lika mycket om Sala som när jag kör med Elins.

Visste ni att Sala har Sveriges största fängelse mitt i stan? Att under hela staden är det vatten och gruvor? Och att man bryter kalk här? Nej det visste ni inte, och det är sånt här som Elin blir förhörd på under sina lektioner. Och sen får vi alla såklart höra massa skit om Uppsala. Men Västerås däremot, det är en underbar stad det!

Och imorrn ska jag faktiskt till Västerås för att köra halkbanan så då får vi väl se hur jäkla bra det är där egentligen.

Nej men ni ska veta att jag och Elin gör vårt bästa för att försvara Uppsala men att det inte alltid är lätt mot de här avundsjuka Salaborna.

Kommentarer
Postat av: TESS

Stå på er nu och kämpa för Uppsala!

2009-07-08 @ 19:59:54
URL: http://theresewahlsten.blogg.se/
Postat av: Elin

Fattar inte varför ALLA verkligen hatar uppsala haha :P helt sjukt!

2009-07-11 @ 21:42:07
URL: http://ellan91.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0