Jag gillar Västerås


Anna, Tessi och jag

Jag tyckte att Västerås levde upp till sitt rykte. Det från Salaborna alltså, inte det där med våldsamheterna.

Bra:

- Gratis inträde

- Billigt, en cider kostade 30 spänn

- Bussen, det är billigare för mig att åka till Västerås än till typ skolan, hur sjukt är inte det?

Dåligt:

- Inte så bra bussförbindelser

- Dåligt musik, jag menar vem fan spelar "när vi gräver guld i USA"? Inte för att jag har nåt emot den låten egentligen, kan tydligen hela texten utantill också, men på ett dansgolv??

Äh jag hade tänkt att jag skulle skriva en längre lista men nu kommer jag inte på någonting. Vi hann egentligen inte se så mycket av själva staden som jag hade tänkt och kan inte göra nån riktig bedömning

Men jag gillade det jag såg och att hela kvällen blev så billig. Jag gjorde nog inte av med mycket mer än 100 spänn (buss inräknat). Bara inträdet i Uppsala hade kostat en hundring.

Jag tycker om att åka till andra städer men får ändå en sån hemlängtan. Som vi sa på bussen, vi tycker om vår lilla skitstad.

Mamma och pappa är inte hemma och vet inte om att jag har varit i Västerås i helgen. Jag ville inte säga nåt för att jag visste att dom inte kommer gilla det, och speciellt inte nu om jag säger att jag har varit i Västerås. Då kommer dom bli skitsura. Men ingen av dom har frågat och jag tänker inte säga nåt heller har jag bestämt. Jag vet att dom inte skulle ha sagt att jag inte fått åka men det känns ändå skönt att bara kunna dra nånstans och inte behöva säga det till nån (eller jo Emelie) och slippa höra att det är en dum idé och få massa puckade följdfrågor. Kalla mig upprorisk, omogen tonåring om ni vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0