Aggressioner

Mina föräldrar har blivit datanördar. Så fort jag vill sitta är nån av dom ivägen. Skitjobbigt. Och vid den andra datan sitter ungen dygnet runt nu för tiden.

Saker jag hatar just nu:

-Vattnet. Det har varit en vattenläcka så typ ingen i hela Rasbo hade vatten igår. Kunde inte spola, inte duscha, hade lite vatten till att tvätta händerna, gick inte att laga mat. Man klarar sig inte länge utan vatten inte. Men anledningen till att jag hatar vattnet nu är för att det ser ut som mjölk. Är enligt mamma luftbubblor men smakar inte som vanligt heller. Slår vad om att nån politiker har förgiftat det för att påskynda glesbygdsdöden, men vi är smartare än så.

-Grammisgalan. Jag vet det är lite sent men jag vill bara säga att jag hatar den här galan. Massa fyllon som vinner priser och inte ens kan ta sig till scenen utan att ramla (Anna Ternheim) och prisutdelare som skämmer ut sig (Gynning) Men det värsta är ju att fel personer vinner. Krunegård och Maggio fick ju inte ett jävla skit. Och Takida uppträdde bara. Och "Jennie let me love you" blev årets låt. Jävla pajastävling. Det enda som var bra var Soran Ismail. Han är bara bäst. Bättre än Björn. Och Takidas uppträdande förstås men jag tycker att dom skulle bojkottat skiten.

-Att det inte är nån jävla snö i den här staden.

Saker jag älskar just nu:

-Min sovmorgon på fredagar, jag behöver inte åka förrän halv tio - och då hinner jag gå till skolan från stan.

- Självbiografier. Håller på och läser Linda Skugges dagbok från när hon var 17-20 år. Jag vet egentligen inte varför jag lånade den, det var nog för att det var en kändis dagbok. Jag visste inte heller så mycket om Linda Skugge innan, typ bara att hon var feminist. Nu har jag googlat henne och vet inte så mycket mer, och läst hennes dagbok förstås. Jag vet inte ens om den är bra. Hon skriver vad hon har gör varje dag i tre år. Det kan bli rätt långtråkigt och det är lite svårt att hänga med för det är massa olika namn hela tiden. Sen är det ca 2 dagar i veckan som det inte går att läsa vad det står för att hon var full när hon skrev det. Hon är full för det mesta, hennes lever kan inte må så himla bra. Jag har "bara" år 1993 kvar nu.

Jag vet att det här inlägget varken blev roligt eller bra men jag var bara tvungen att få ut mina aggressioner över grammisgalan och diskutera Linda Skugge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0