Om jag var rektor skulle jag göra allt bättre

Imorrn ska vi på studiebesök på nåt ställe för personer med Schizofreni, det ska bli intressant minst sagt (sovmorgon!)Jag tycker om Psykiatri, mer än sjukvård. Kanske skulle jag ha valt inriktningen psykiatri. Men det sjuka är ju att då skulle jag inte få gått på det här studiebesöket för det är bara vi som går sjukvård som får det. Knäppt? Javisst.

En anledning till att jag inte valde psykiatriinriktningen är för att jag inte ville ha praktik på ett boende för psykiskt sjuka eller vad det nu är man får för praktik. Jag vill vara på Ackis. Annars skulle jag nog valt det istället.

Ämnet omvårdnad är skittråkigt. Det är så enformigt, inget praktiskt, inga genomgångar. Det är mer; nu ska ni läsa om Stroke igen, gör ett arbete så har vi prov sen, och efter det tänkte jag att vi kunde läsa om hjärtsvikt igen, och sen kan ni väl göra ett arbete om Stroke IGEN efter det. (Märks det att jag är sur över provet vi har imorrn?)

Det är samma sak med ämnet Social Omsorg; nu tänkte jag att vi skulle läsa om demens ca 5 månader och sen läser vi lite mer om demens, bara för att vara säkra på att vi inte missat nåt.

Så till alla som jobbar på Ackis:

När jag kommer på praktik, om ca ett år, kan inte jag ett skit om sjukvård, jag kan inte utföra något praktiskt men däremot kan jag berätta allt om Alzheimer och... inget mer.

Vilken bra reklam jag gör för mitt program och min skola, nu när niorna ska välja och min skola är i desperat behov av elever... jag går på Cultus! (men jag ska väl ha en jävla otur om en av mina i snitt 4 läsare om dagen är en nia som funderar på om han/hon ska välja omvårdnad)

Kommentarer
Postat av: Johanna

ja det är trist att vi gör samma saker hella tiden:/

2009-01-30 @ 18:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0