Martin på rehab

Nu har mamma bestämt att jag och Martin ska ha datan två dagar och sen byter vi. Inte för att jag ska få ha datan mer, utan för att Martin ska ha den mindre. Alltså lämnar jag över den till Martin på torsdag.

Martin hanterar inte det här så bra. Han är som en knarkare på rehab (om man tar bort skakningar och illamående) Han är tjurig (mer än vanligt) och när jag inte låter honom ha datan skriker han:

MEN VAD SKA JAG GÖRA DÅ?? SITTA OCH STIRRA IN I VÄGGEN?

Nej han har ju i och för sig inte lika många  kanaler som mig, men vafan är det mitt fel att han inte kan sysselsätta sig med nåt annat än att sitta vid datan? Han kan väl titta på TV med pappa. Nej just det han tycker ju inte om att titta på sport. Han kan väl läsa en bok eller nåt, tidningen, inte vet jag. Gå och lägg dig. Han måste ju kunna göra nåt annat än att sitta vid datan. Han satt HELA helgen, hans ögon var helt röda!

Jag vågar inte gå ifrån datan för han är där på en gång och säger, men du använder den ju inte! Nej vissa har annat för sig än att sitta vid datan från morgon till kväll utan att gå på toa. Titta på Andra Avenyn till exempel.

Men jag skulle faktiskt kunna vara lite snäll och låna ut min Linda-Skugge-Feminismbok till han.

Kommentarer
Postat av: Johanna

hahah fight fight fight:P

2009-01-30 @ 18:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0