Tidsoptimister

När jag inte har något bättre för mig kan jag kolla lite i bostadsguiden för att se om någon granne ska flytta eller så. Det är lite kul för dom är väldigt optimistiska när det gäller restiden till stan. Många skriver att det tar 15 minuter till stan, det är överkomligt för det kan det faktiskt göra en söndagsmorgon klockan 6.

Men när folk börjar skriva att det tar 10 minuter blir jag lite fundersam. Imorse tog det 1 timme och 10 minuter för mig att ta mig till skolan med buss, som visserligen inte ligger så centralt men det tar absolut inte en timme att åka dit från stan. Det tar ju enligt Johanna en kvart (ca 35-40 min) att dit så då har man väl en jäkla otur med stoppljusen om det tar en timme.

Sen beror det kanske lite på vad man menar med stan, vissa kanske tänker att när man är i Gränby så är man i stan, men när om någon säger till mig att det tar 10 minuter till stan så ska jag stå på stora torget (alternativt stationen) efter 10 minuter. Är jag inte det så har personen fel.

Nej mäklare är inte att lita på.

Kommentarer
Postat av: Elin

kan säga att det inte tar 35-40 min att gå från skolan till stan :P iof kanske får dig ^^ men ja brukar gå på en kcart tjugo minuter. de tar 40 min att gå från skolan hem till mig.

2009-02-09 @ 19:58:39
URL: http://ellan91.blogspot.com
Postat av: Elin

haha jodå det är de :P de tar absolut inte lång tid! men går ju utmed ån :P

2009-02-10 @ 17:15:57
URL: http://ellan91.blogspot.com
Postat av: Elin

stan för mig är dock inte centralstationen :P

2009-02-10 @ 21:06:55
Postat av: Johanna

Precis det tar typ en 15 -20 min faktiskt :P

2009-02-12 @ 17:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0