Slutet på något fint


Så här ser det numera ut där den berömda Rasbomacken låg. Det känns skitdumt att den läggs ner men jag kan själv inte minnas sist jag handlade där. Jag hann inte ens handla för sista gången, det kom så plötsligt fast jag vetat om det ett tag. Tänk alla gånger man köpt lördagsgodis, och alla gånger man gått dit på rasten i skolan trots att vi inte fick gå över stora vägen, och förra året när jag gick dit i regnet för att köpa melodifestivalskivan. Det var tider det.

Men mitt största problem är:

Hur ska jag veta när jag ska gå av bussen på kvällen?

Macken har ju alltid varit mitt riktmärke, den syns i mörkret (det är i 90% av fallen mörkt när jag åker 811). Skylten i bussen kan man ju inte lita på, sist stod det Studenternas IP när jag klev av i Gåvsta.

Och vad ska hållplatsen heta nu? Rasbopizzerian? (och hur länge kommer den vara kvar?) Det kommer säkert bli typ Gåvstas vägskäl eller nåt annat tråkigt.

Jag röstar för att den fortsätter heta Rasbomacken. Så att vi aldrig glömmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0