Stora förluster



Mitt älskade Sirius gav igen efter storförlusten i torsdags och vann med 4-0 igår. Jag önskar att jag hade varit där men jag är sjuk och skulle egentligen ha haft match igår. Sirius lyckas alltid spela samtidigt som mig hela tiden så jag har inte sett en match på Studenternas sen mitten av juli.

Som sagt, jag skulle ha haft match igår men det var fler än jag som var sjuk så det blev till slut bara 8 pers kvar som kunde spela. Matchen blev uppskjuten, men ett tag verkade det som vi var tvungna att dra oss ur serien eftersom de vi skulle spela mot inte tyckte att det vore rättvist mot dem att lämna WO ( de vinner med 3-0 ) för att de tror att de kan vinna med mycket mer. Så jävla dålig stil, dom har typ redan vunnit ligan, inte förlorat en match och har överlägsen målskillnad som ingen kan ta igen och de ville inte få en vinst med 3-0 utan de vill vinna med typ 10 mål mer. Va fan spelar det för roll? Hur kan man vara så vinnargalen och okänslig? Alla kanske inte satsar lika mycket som er som kommer med spelarbuss och allt. Alla kanske inte har såna resurser eller kanske inte ens vill satsa så mycket och bara spela för att det är kul och inte vill att det ska vara så seriöst jämt.

Vad tänker spelarna när de leder med 10 mål och börjar gnälla på varandra för att de tycker det går dåligt? för tro, mig det händer ganska ofta, och varifrån får de viljan att förnedra andra? Jag såg att ett lag i min brorsas serie förlorat med 19-0. Det är ett resultat som jag, under min 5 år långa fotbollskarriär aldrig förlorat med. Möjligtvis 17 men aldrig 20-tal. Det är ganska starkt gjort på något sätt, för vilka som helst kan tappa allt. Sånt händer även i stora ligor. Förra säsongen i premier league förlorade många lag med 6-0 och ett med hela 8-1.

Men jag förstår mig inte på tränare till små barn som, när de kanske leder med 15-0, säger åt barnen att fortsätta göra mål. Det finns såna, jag vet det. Själv skulle man få spelarna att ta det lungt, kanske låta det andra laget försöka göra mål, låta de som är lite sämre spela mera. Varför vill folk förnedra andra lag totalt? Vad tjänar de på det? Bättre målskillnad. Men det är väldigt sällan målskillnad har någon betydelse, speciellt i serier för typ 12-åringar.

Nej, när vi spelar mot laget vi skulle spela mot igår ska vi vinna eller förlora med högst 2-0. Då blir dom väl helt galna när de inser att deras målskillnad hade kunnat varit typ 63 istället för 62 om de hade låtit oss lämna WO.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0