Sjukhuset

Akademiska sjukhuset i Uppsala ( Ackis ) hade öppet hus igår och eftersom jag och mina kompisar går omvårdnad så drog vi dit för att kolla in vår framtida praktikplats och träffa lite "kändisar" från tv-serien.

Vad den här grejen gick ut på vet jag inte riktigt, man fick gå runt lite, fråga frågor, man fick broshyrer och gratis sadelskydd (?) som det stod Akademiska 300 år på. På varje bord fanns också en godisskål så det blev en del godis. Man fick också testa olika saker, Leyla kollade trycket i sina ögon, Therese testade hur mycket promille det var i en godis typ, jag provade lätt-tuggad kyckling, ( inget jag kan rekommendera faktiskt ) det fanns mycket man kunde prova men det var lång kö på vissa saker så man orkade inte allt.

Jag och Elin hamnade i gymnastiksalen ( fråga mig inte hur, Ackis är världens labyrint ) och där fanns det ett avslappningsrum så vi stannade där ett tag och vilade medans personerna utanför gjorde någon slags jumpa. Sen gjorde vi en tipsrunda om blodgivning och hann med att åka lite tåg. Vi fick också autografer från bl.a. Janne och Urban från TV- serien och några till som jag inte vet vad dom heter. Jag vet, det kanske inte är nåt att skryta med men Janne är iallafall ganska stor i Uppsala och det är ju bra att dom är kända för att dom gör något bra till skillnad från vissa andra.

Jag hoppades faktiskt att vi skulle träffa på några lärare, jag menar det måste ju ge någon form av pluspoäng att vi gör detta på vår fritid? Iallafall träffade vi på två stycken, och även om vi blev ganska dissade av den ena och den andra sa att vi skulle få ett prov på det här så tror jag det var bra.




En noshörnig som folk hade skrivit sina önskningar på

Autograftältet

Lite suddig bild på Janne, ungen till vänster säger " jag har sett dig på TV " Skitsöt!

Det regnade typ hela dan så Maria ( bilden ) och Therese fick använda sina nya...

... sadelskydd när de skulle cykla hem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0