Läget här hemma

Här kommer en liten sammanfattning på vad som händer hät hemma så du kan hänga med i snacket när du kommer hem Emelie.

Martin har fått böter och körförbud på sin moppe. Lärarna hade typ tipsat polisen och de stod civilklädda utanför skolan och väntade på moppepojkarna på onsdagsmorgonen. Problemet var bara att det var kallt ute så de flesta hade lämnat moppen hemma. Alla utom Martin och en till. Poliserna testade moppen, som egentligen bara ska gå 30 och kom fram till att den var trimmad. Något som pappa inte hade en aning om tydligen. Vafan t.o.m. jag visste att hans moppe bara fick gå 30. Iallafall blev det 1800 i böter och polisen måste kolla att moppen bara går 30 innan han får börja köra igen.

Pappa är sur för att just Martin, som typ kör lagligast, åkte fast och inte dom som kör typ i 90. Ett tag sa han att han tänkte kräva dom andra föräldrarna på pengar för att det var dom som hade "lockat hit" poliserna från början. Vi får väl se hur det blir med det sen.

Martin är som vanligt på dåligt humör och tjatar om Erika hela tiden, som jag btw, genom mina Sunnerstakontakter, fått reda på är värsta fjortisen. Men men då passar dom väl bra ihop då.

Sigge blir bara tjockare och tjockare., han väger 6 kg. Men det verkar vara en ganska normal vikt för en katt tydligen.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hahahahhahah!

Jag säger lycka till till pappa med det och såklart är Erika värsta fjortisen. Annars skulle dom ju inte ha nånting alls gemensamt. Tycker faktiskt att det är ganska skönt att slippa hormonmonstret Martin. När jag flyttar tillbaka till Uppsala kanske han kommit ur puberteten. Trevliga tanke!

2008-09-18 @ 17:23:53
URL: http://skalman87.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0