Karriärbyte

Pappa sa idag att när han kommer hem från träningen tänker han söka jobb på Stadium. Jag vet inte riktigt hur seriös han var men han har ju alltid hatat sitt jobb. Jobbet var avdelningschef typ, inte något kassaarbete. Han berättade förut att de sökte folk till nya Stadium i Gränby centrum, och så läste han en beskrivning och sa:

" Det där stämmer ju in på mig"

Men det var ett tag sen nu så jag trodde han hade gett upp det där men tydligen inte. Så länge hans lön inte blir väldigt sänkt så är det väl inget som påverkar mig negativt. Han kanske blir lite gladare när han kommer hem istället för att snacka skit om folk på jobbet med sina arbetskamrater på telefon. Och vi får ju inte glömma personalrabatten, den kan jag få användning för.

Nu ska vi ju inte bara anta att han får jobbet, det är nog ganska eftertraktat och det kanske inte vill ha någon som är så nära pension (typ 10 år, om det nu är nära).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0