Härmapan Polly

 

Är det normalt för katter att ta efter varandras beteende? Polly här börjat jama precis som Sigge, jag hör inte skillnad på dem. Och jag menar inte Sigges skrikande, då när han tar i allt vad han har utan hans sälliknande jamningar. Det är inte första gången Polly härmas. När hon bodde med Nisse började hon, precis som han, dra matskålen till sig med tassen (något som hon fortfarande gör) Är det inte meningen att hon, som är äldst ska lära kattungarna saker?

Annars har dom två helt olika strategier för att få mat. Sigge skriker som om han håller på att dö samtidigt som han följer varenda steg man tar och, jag vet inte om det är medvetet men försöker fälla en. Polly kör Mästerkatten i Shrek-metoden och tittar på en med sorgsna ögon och försöker se så söt ut hon kan. Jag måste nog säga att Sigges metod fungerar bäst eftersom han låter som om han inte fått mat på flera år.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja hon kör faktiskt mästerkatten i Shrek metoden! Nästa gång jag kommer hem packar jag ner henne i väskan o tar med henne på tåget tillbaka. Jag svär!

Hur jamar Polly eg?

2008-09-30 @ 11:51:02
Postat av: Ulla

Okej visst ta henne du, men var beredd på en jobbig buss/tåg-resa till Örebro med Polly skrikandes non-stop.

2008-10-01 @ 17:23:26
URL: http://ulrikap.blogg.se/
Postat av: Lisa

Såååå söt! Har Sandrah sett bilderna eller börjar hon gråta då?

2009-10-08 @ 16:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0