Derbyt


Tänkte bara skriva lite snabbt om Enköping-Sirius igår. Jag var där (såklart) och såg Sirius förlora p.g.a. ett så onödigt skitmål. Det skulle varit 0-0. Nu känns det som att ESK är på väg ikapp och Sirius känns mindre säkra.

Det är något med Enavallen. Sirius har inte vunnit där på 16 år. Jag tycker inte om det arenan, inte bara på grund av alla dåliga resultat utan också för att den är så konstigt byggd. En väldigt stor och hög läktare i mitten ena sidan och en liten träläktare på andra sidan. Annars är det mest himmel runtomkring som gör att den känns så...kall.

Och under uppvärmningen spelade dom årets melodifestivalskiva. Ingen höjdare direkt då det kan komma låtar som "Kebabpizza Slimovitza". Men grejan var den att dom började om skivan hela tiden så jag hörde " Jag vill ha en hönsnätsbur med mina gamla ex på vinden" några hundra gånger. Jag tror jag får ta och bränna en skiva och skicka till ESK om det blir möte igen nästa år.

Och en grej till. Varför sjunger man inte nationalsången innan matcherna längre? Jag har hela året känt att jag hört den för lite. Inget på Studenternas, inget vid OS. Det är nog därför jag alltid är i tid för att se Zlatan tugga tuggummi och Petter Hanson ta i för kung och fosterland innan Sverigematcherna, det är enda gången jag får höra " du gamla du fria" på hela året nu för tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0