Idol

Jag har blivit världens datanörd, det kanske har märkts. Jag har också blivit världens idolnörd. Fast jag tycker mest om det runtomkring tror jag. När det blir dags för själva programmet blir jag lätt uttråkad för att det är för mycket Jihde, för mycket reklam och tråkiga låtar. Men den nya juryn och Lars gör det lite mindre segt iaf.

Lars har ju gjort värsta upproret mot skivbolaget och sagt att han inte vill vinna i sin blogg. Jag vill inte heller att han ska vinna. Han har helt rätt i det han säger, att vinnaren får sjunga in en skiva på typ några dagar och det bli opersonligt och dåligt. Här är iallafall låtlistorna till på fredag:

1. Robin Bengtsson, Svenljunga, 18 år
Låt: När vindarna viskar mitt namn / Roger Pontare


2. Sepideh Vaziri, Stockholm, 24 år
Låt: Främling/Carola
 

3. Kevin Borg, Arvidsjaur, 22 år
Låt: Lyssna till ditt hjärta/Friends

4. Alice Svensson, Hedesunda, 16 år
Låt: Min kärlek/Shirley Clamp


5. Johan Palm, Mjölby, 16 år
Låt: Johnny The Rocker/Magnus Uggla


6. Robin Ericsson, Stockholm, 20 år
Låt: Michelangelo/Björn Skifs


7. Anna Bergendahl, Nyköping, 16 år
Låt: Stad i ljus/Tommy Körberg


8. Lars Eriksson, Stockholm, 28 år
Låt: Det börjar verka kärlek banne mig/Claes-Göran Hederström


Det tråkigaste låtvalet är gjort av Sepideh, det mest udda av Robin B, det intressantaste av Lars och det smartaste av Robin E. Och det ska bli väldigt kul att höra Kevin sjunga på svenska.


Kommentarer
Postat av: TESS

Jag har också blivit världens data- och idolnörd! :D Haha, gud ja..



Vad kul, tror verkligen att robin e passar till den låten, det är ju typ lite rockig.. typ? XP Och ja, sepideh hade då fantasi!? Haha!

2008-10-29 @ 23:48:24
URL: http://theresewahlsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0