Bussdrama

Imorse var jag lite rädd när jag skulle kliva på anslutningsbussen till skolan för jag visste att mitt busskort inte funkade igen (jag är typ inne på mitt 10de på 2 månader) Jag trodde att jag skulle få en utskällning av den läskiga busschaffören med mustachen (han har kört varje dag den här veckan nu, konstigt) Men när jag går på bussen och testar busskortet som inte funkar ursäktar jag mig lite och säger typ att jag har bytt busskort 100 gånger nu.. Då blir han inte sur på mig utan börjar snacka om hur dåliga busskorten är och att dom funkar nästan aldrig. Han sa att det måste vara något fel på systemet osv.

Jag tänkte att jag sätter mig väl längst fram då (bussen var ju typ full också) så kan han få prata ut sina aggressioner på busskorten med mig. Han snackade inte så mycket men jag kände ändå att vi connectade där. Jag har alltså fått en till busschaffispolare att lägga till i min kontaktlista.

Iallafall blev nog många på bussen chockade över att han var så snäll mot mig (egentligen ska jag inte överdriva, snäll var han inte. Men han var iallafall inte tjurig) En kille tog tillfället i akt och frågade en fråga som han säkert suttit och hållt på länge.

Busskillen (till busschaffisen om den här grejen som typ började skriva ut ett kvitto): Vad är det där för nåt?
Chaffisen svarar inte.
Busskillen: Den där pappersgrejen, vad är det för nåt?
Chaffisen: Det där är mina grejer, det ska du inte lägga dig i.

Jag lovar att om jag hade frågat hade han svarat.


Kommentarer
Postat av: Corre

hahaha Ullagulla e buss chaffisens nya gullegris ;) sött!

2008-10-26 @ 12:48:45
URL: http://corredutten.blogspot.com/
Postat av: Julia

Hahaha, du är rolig du!:P

2008-10-28 @ 22:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0