Dubbelmoral

Jag tänker börja fredagen med att berätta varför jag hatar musikens hus på min Presentationsteknikslektion (Shit, långt ord men jag hatar särskrivningar) Här är en liten sammanfattning av vad jag tänker säga:

"...Så det revs alltså historiska hus från 1800-talet för att göra plats för ett fult stort hus som skymmer slottet och gör Vaksala Torg mindre, med syfte att ha konserter i men som bara tar in 1150 pers, mindre än Universitetsaulan som redan fanns. Alltså blir biljetterna dyrare och färre personer kommer. Huset går back och behöver dessutom lagas efter mindre än ett halvår och byggas om lite här och var och går ännu mer back. Och on top of this ville inte 80 % av Uppsalas befolkning att det skulle byggas från första början"

Sen tänker jag spendera lördagen i musikens hus. Snacka om dubbelmoral, men vafan nu när skiten finns här kan man väl lika gärna gå dit, se till så att dom inte går alldeles för mycket back så kommunen har råd med skolmat sen. Och hallå, jag ska ju faktiskt se Björn Gustafsson.

Här har ni en bild på fanskapet. Fult eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0