Damfotboll

Bälinges lag läggs ned. Det är synd, men de har varit så krisdrabbade och haft såna motgångar så det kanske helt enkelt var dags. Jag får genast dåligt samvete, jag har bara varit på två Bälingematcher under hela mitt liv. Den första var med mitt fotbollslag och jag tror faktiskt inte jag kollade så mycket på matchen.. Den andra gången var för några år sedan. Det var mot Umeå. Jag kom dit för att se Marta.


Men självklart har jag tänkt att jag måste gå på åtminstonde en match någon gång. Men det har varit lite svårt att passa in bland alla Siriusmatcher och såklart mina egna matcher plus alla träningar. Och det är inte heller världens lättaste att få någon att hänga med...


Sen har det ju absolut inte gått bra för dom, ingen vinst än så länge den här säsongen. Och man är väl lite medgångssupporter (men inte när det gäller Sirius). Och alla glömmer liksom bort hur bra dom egentligen är. De ligger i den högsta serien i Sverige, som anses vara en av de bästa i världen. Det är faktiskt värt mer publik. Ja det är synd att damfotbollen inte uppmärksammas mer. Det kan man ju t.ex. se på den här tabellen:

Sveriges EM-kvalgrupp:

Sverige880031-024
Italien860223-718
Irland840410-1412
Rumänien81168-284
Ungern80176-291

Asså det här är ju helt sjukt bra. De vann ALLA matcher och släppte inte in ett endaste mål och hade dessutom ett målsnitt på ca 4 mål/match. Och ändå är det dom där jäkla killarna som får mest uppmärksamhet...

Iallafall så kommer damfotbollen troligtvis att inte läggas ner i Uppsala utan byta namn till Sirius istället. Det kanske drar mer publik, vad vet jag. Imorgon är iallafall Bälinges allra sista match hemma. Det känns som att man borde gå på den...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0