Dags för bollkalleutbildning?

Jag och Jenny var på Sirius-Jönköping igår. Det var som vanligt så lite folk att man hörde vad som sades på planen. Jag uppfattade bland annat den här meningen från Sirius back, "Luggen" till en av bollkallarna eller bollpojkarna, vad man nu säger.

" Du måste ge mig bollen på en gång"

Han sa det lite irriterat. Jag förstår hans frustration. Ungen var seg. Men det kan ha varit för att han var typ 5 år också, han tog i allt vad han hade när han skulle kasta bollen men den kom ändå inte fram. Eller så hejade han på Jönköping och var seg med flit.

Bollpojkar har alldeles för stor makt och kan påverka spelet tycker jag. Man kan vara partisk, skynda sig att ge bollen till det ena laget och var långsam åt det andra. Och ena laget kan ju ha världens kontringsläge men bollkallen var för seg så läget försvinner.

För att förbättra det här kan man då för det första ha lite äldre ungar som faktiskt kan kasta bollen. Och btw, var är alla tjejer? Det är ju alltid bara killar som är bollpojkar. Vad sägs om lite bollflickor? Iallafall kan man sen ha någon slags bollkalleutbildning. Eller det kanske finns? Men jag menar inte någon genomgång på typ 10 minuter. Jag vill ha bollkalleproffs. 

- Tja vad jobbar du med?
- Äh jag är bollkalleproffs på heltid

Jag känner att det här inlägget börjar spåra ur lite nu. Tillbaka till matchen igår. Sirius är nu nästan klara för SE 09. Det ska nog gå.

Sirius får G+ i betyg. Jag hade gärna sett ett mål till så vi varit helt klara. Men, men de vill väl ha spänning in i det sista.

Domaren och bollkallarnas insats igår var tveksam. Jag ger dom G-.

Kommentarer
Postat av: TESS

Haha, bollkalleproffs på heltid !? XD

2008-10-14 @ 17:08:02
URL: http://theresewahlsten.blogg.se/
Postat av: Corre

Haha, jag kommer ihåg att jag alltid va bollflicka åt min brorsa o hans kompisar när jag va liten XD Haha, det va liksom det enda jag dög till ;)

<3

2008-10-15 @ 00:07:46
URL: http://corredutten.blogspot.com/
Postat av: Elin

haha sötis :D Såklart de va armens fel :D haha !!! <3

2008-10-15 @ 15:34:32
URL: http://ellan91.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0