Dagens I-landsproblem

Ska honungen förvaras i kylskåp eller skafferi? Det står svalt och torrt på burken, jag tycker att det betyder skafferiet, mamma och bror säger att den då ska vara i kylskåpet. Men det är ju kallt i kylskåpet, inte svalt. Jag vill veta för jag vill ju ha den bästa möjliga kvaliten på min honung.

Okej, hittade svaret:

"Honung förvaras bäst i mörker vid en jämn och låg temperatur. Skall den lagras upp till ett år så går det bra i kylskåp. Den honung som används varje dag kan gärna vara rumstempererad, vilket gör att smak och aromämnen kommer till sin fulla rätt. Undvik temperaturer över 20°C."

Alltså hade JAG rätt eftersom jag använder den nästan dagligen.

Apropå bror och fel så ska Martin praoa på Ica Vallby i Rasbo. IGEN. Tänk vilken fantasi han har. Jag visste inte ens att man fick praoa på samma ställe två ggr. Han har alltså  snart haft totalt 4 veckors prao och har inte ens lämnat Rasbo. Undrar om han tänker taktiskt, han kanske vill ha jobb där i framtiden. Han kanske är smart...

...neej. Det kan inte vara så. Han tänker inte långt


Kommentarer
Postat av: TESS

Haha, verkligen dagens i-landsproblem, haha <3

2008-10-22 @ 22:25:39
URL: http://theresewahlsten.blogg.se/
Postat av: Simone

haha. ja. honung är en viktig del av livet. hur skulle det gå om den var kall istället för varm? smaken borde bli tillbaka ställd om man har den i typ te även fast den stod i kylskåpet eftersom den blir varm i teet? :P

2008-10-23 @ 20:32:09
URL: http://gooldie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0