Imaginary-Fia

Vilken jävla dag det har varit. Oh my god vad man är slut i huvudet.

Det är lite problem med en person dom inte kan sluta skrika, och det är väl det den här dagen har kretsat runt. Jag blir trött, de boende blir trötta, personalen blir galen.

Men iallafall hade jag rätt om att min handledare kommer köra hårt med mig. Dagen började med en dusch. Men sen blev det lite lugnare. Men hon är väldigt snäll och proffsig och så, hon vill ju bara att jag ska lära mig. Och jag vill ju lära mig.

Dagen fortsatte med matning, som gick ganska bra idag. Men bara ganska. Sen har jag mest umgåtts med gamlingarna. Det är som att vara med barn och man pratar till dem som om de vore typ 5. Jag har också spelar imaginary-fia-med-knuff. För er som inte spelat det så låtsas man att man spelar fia. Det var såklart personen själv som startade det hela, det är inte så att det är något som förekommer ofta. Iallafall innebär det att man sitter bredvid, kanske bläddrar i en tidning och svarar när personen säger:

"Är det min tur nu?"

Då kan man svara nej det är jag nu, eller ja du kan slå, du har slagit, du fick en trea.

Tanten vann flera gånger med blev aldrig nöjd. Fortsatte skrika när jag hade gått.

Vid lunch tycker jag att det är som jobbigast. Sen på eftermiddagen, runt halv tre, eller klockan fyra känner jag att här kan jag stanna en stund till fast det är dags att sluta. Fast imorgon slutar jag kl 14 för första gången! Wohoo!

Shit det känns aldrig som att jag är ledig. Jag är ju bara hemma och vaken ca 4 timmar om dagen. Och hela vägen hem på bussen tänker jag på praktiken. Och sen bloggar jag om den när jag kommit fram.

Kommentarer
Postat av: Elin

haha men shit :P läskigt fia! :P Jo ja kanske ska flytta in fan ;D hahaha nja en har precis fått alzeihmers men hon har inte kommit långt in i den än så hon kommer ihåg :) hon är as skön btw!!! Ja fick minsann göra RIKTIG yatzy med tanterna idag :P inte nått påhittat (A) haha <3

2008-11-12 @ 19:41:23
URL: http://ellan91.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0