Fotbollsgalan aka Zlatangalan

Vad jag älskar fotbollsgalan. Jag vet att den är ganska ytlig och så men jag älskar den.Och jag blir alltid så känslosam när jag ser alla ta emot priser. Och inte bara det, jag fick tårar i ögonen redan när dom visade Allbäcks mål mot Spanien och tackade honom för de här åren.

Fast den kan naturligtvis bli bättre. Det kan vara mer fotboll och mindre reklam och tråkiga sketcher. Men jag gillade faktiskt den med Lars-Åke Lagrell. Eller jag gillade en del av den, när Ralf Edström var hans trädgårdsmästare. Det var typ det enda roliga. Annars var det mest sorgligt att Svenska Fotbollsförbundets Ordförande ställde upp på det.

Det är han och Hedman som gillar att vara med i sketcher. Vi minns ju alla musikvideon när de "sjunger" I Want you back for good till Zlatan. Tillsammans med Lasse Lagerbäck förstås.

Alla kanske inte fattar trädgårdsskämtet heller. Jag ska förklara. Ralf gav Zlatan kritik för ett tag sen och på den svarade Zlatan typ:

- Ralf Edström, vem är han? Han kan jobba i min trädgård, det är hans nivå.

Zlatan är Zlatan.

Hela galan handlade om honom. Folk kanske tycker att det är tråkigt att han vinner hela tiden men han är ju bäst. Det är ju inte rättvist om någon annan vinner för man kan inte jämföra honom med en allsvensk spelare. Det går inte, det är bara att inse att Zlatan är bäst och kommer vara det några år framåt. Det är synd om er som hatar Zlatan. Själv älskar jag honom, och finns det någon som inte ler när Zlatan ler?

Kommentarer
Postat av: Joahanna

hehe fotbolls nörd:P

2008-11-18 @ 14:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0