busskaoset ej över

Precis när jag publicerat mitt inlägg igår så blev det strömavbrott. Och det höll i sig ända till halv tre inatt (jag vaknade när boxen slog igång) Det blev svart i hela Rasbo och jag hade nog trott att jag blivit blind om det inte vore så att datan fortfarande funkade (den gick på batteri) Och det är när man har strömavbrott som man tänker:

Hur tusan gjorde dom förr i tiden? Och VAD gjorde dom förr i tiden. På en gång började jag undra, vad ska jag göra nu?Man sitter där utan TV. Utan internet. Utan lampor. Utan vatten och med en mamma som säger att nu kommer det bara bli kallare för vi måste ha el för att få värme.

Jag missade Cityakuten, som jag tror är det enda programmet jag tittar på som inte går i repris. Jag gick och la mig sen och tänkte att är det så här imorrn så stannar jag fan hemma. Jag var så orolig att jag skulle frysa ihjäl så jag sov med tre täcken inatt. Vanligtvis sover jag med två. Och tjocktröja. Det var rätt lagom. Jag tycker jag klarade mig rätt bra utan el faktiskt.

Sen var jag tvungen att fråga Elin om hon hade strömavbrott för att se hur stort det här problemet var. Det hade hon tyvärr inte. Jag menar, det hade nog gått snabbare om hela Uppsala hade haft avbrott och inte bara vi lantisar. Ofta dom skyndar sig när bara vi är utan el.

Iallafall när jag vaknade så var det hur lungt som helst och strömmen var tillbaka så det var bara att gå upp och göra sig iordning för praktiken.

Men att ta sig dit var inte det lättaste. Jag och pappa skulle åka 7 men det kom ingen buss. Däremot såg vi bussar som körde ute på stora vägen, så vi antog att bussen struntade i att köra in till gåvsta. Sen kommer en person och bekräftar det här och säger att det är stopp på vägen in hit för att dom håller på att bärgar bussen som låg där igår.

Vilka smartingar. Ställa sig ivägen när alla ska till jobbet. Men sen när dom flyttat på sig fick vi skjuts till macken så att vi kunde ta 805an. Men det blev till slut min vanliga buss som jag åker till skolan och jag kom en halvtimme fösent till praktiken. Inte så farligt ändå.

Men sen när jag skulle åka hem sa mamma att bussen inte ska köra in i gåvsta. Jag frågade busschaffören om han gjorde det men han visste inte. Jag trodde inte att han skulle göra det då när jag såg att alla andra gåvstabor gick av vid macken. Så jag gick av och han körde in. Dålig information. Vad har man högtalaren till om inte såna här situationer?

Fast det var lungt, jag hade inget emot att gå.

Men en sak som är positiv såna här dagar är att man gnäller inte över att bussen är sen utan man blir glad när den överhuvudtaget kommer.


Kommentarer
Postat av: Julia

Hehe, ja de va lite dubbelt.

Stackare som missade Cityakuten!:(

Har du fått veta matten??

Kram

2008-11-25 @ 20:56:50
URL: http://ungmamma89.blogspot.com
Postat av: Anonym

ja jag håller med man blir glad om bussarna kommer.

2008-11-25 @ 21:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0