Snökaos


Jäklar vad det har snöat idag. Tror inte jag sett så här mycket snö på flera år..

Flera bussar har varit inställda idag. Jag jobbade kväll på praktiken idag och lyckades ta mig dit ca 20 minuter senare men huvudsaken är väl att man kommer fram överhuvudtaget. Min handledare var så orolig över att jag inte skulle kunna ta mig hem så jag fick sluta  2 timmar tidigare. På vägen hem så jag TVÅ bussar som hade kört av vägen. En låg i diket där man svänger in till Gåvsta, troligtvis 86:an och en annan vid ungeär Jälla. Troligtvis också 86:an. Läskigt. Och 811an har typ varit inställd hela dagen. Det var tur att jag kunde ta mig hem från stan.

Mamma tycker jag ska vara hemma från praktiken imorrn. Hon sa att det var onödigt att riskera livet för den. Tog hon inte i lite där? Det känns i och för sig frestande att stanna hemma imorrn, det är ju bara att säga att jag är insnöad. Men jag tror att jag ska iväg ändå.

Men det känns ändå lite läskigt att åka på min olycksdrabbade väg. Det ska ju snöa imorrn också och på radion uppmanar dom folk att stanna hemma.

Iallafall var det rätt segt på praktiken. Jag har insett att jag inte tycker om att jobba kväll. Iallafall inte från kl 13. Men enligt pappa har jag varit med en "kändis" idag. Jag snackade lite sport med en gubbe och det visade sig att han hade spelat fotboll, bandy och hockey i Södertälje, pappas favorithockeylag. I högsta divisionen sa han också. Jag kollade lite på SSKs hemsida men kunde inte hitta min gubbe i något register så jag vet inte riktigt hur det var med den saken. Det låter lite otroligt att han spelat alla tre sporter i högsta ligan. Och troligtvis har han glömt bort det här samtalet imorrn. Men han var väldigt glad när jag hade pratat med honom.

Vi sportnördar förstår varann och måste hålla ihop.

Kommentarer
Postat av: Johanna

JAg jobbade dag i dag eller rättare sakt jag skulle ha gjort det men mina bussar var inställada så jag kunde inte jobba idag.fast det var rätt skönt måste jag säga speciellt för att jag gick upp vid halv 6 och sen fick jag gå och lägga mig igen och det var underbart:D JAg hörde att vägen till dig var avstängt på vissa ställen på grund av at det blåste drivor över vägen som nästan var en meter höga shit vilken oväder det var.Hoppas att det är över tills imorgon så man kan jobba fast det skulle inte göra något om jag inte kunde komma till jobbet heheh :P

2008-11-24 @ 21:08:01
Postat av: TESS

Här så blev danskarna överlyckliga över typ fem snöflingor.. -.-

2008-11-24 @ 21:53:43
URL: http://theresewahlsten.blogg.se/
Postat av: Elin

En buss har kört i diket utanför ångströms :P läskigt!

2008-11-25 @ 15:59:15
URL: http://ellan91.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0