Dag 8

Idag var det en ganska rolig dag på praktiken. Min handledare jobbade i köket så jag fick gå med lite andra personer. Det är alltid lika intressant för alla gör alltid olika.

Och idag fick jag kolla på när dom spolade en kateter! Jag vet att det inte slår Johannas blodsocker men man kan ju alltid försöka. Men Anna-Marie var här idag och då sa min handledare att jag kanske skulle få göra det och en i personalen erbjöd sig faktiskt att vara försökskanin.

Anna-Marie var här nästan en timme. Hon kände min handledare så dom snackade lite gamla minnen och min handledare berättade hur satsigt Balder är. Jag ska nu typ ha nån jäkla redovisning om vårdhundar när vi kommer tillbaka till skolan.

Men Anna-Marie är så snurrig. Hon hade med sig mitt betyg i Presentationsteknik på papper och sa typ "inte visste jag att du gick på det.." Nej vi snackade ju INTE om det på utvecklingssamtalet för EN vecka sen.

Sen hade hon inte med sig några busskort till mig heller. Bara till stadsbussarna. Men hon skulle skicka busskort till mig så det var ju snällt.

Imorrn åker jag till Örebro för att bli tjock och fattig. Med andra ord äta och shoppa.

Kommentarer
Postat av: joHANNA

Vet du vad jag fick gör idag då:D jag fick ge insulin med spruta:D:D:D Du borde verkligen få ta blodsocker det är väldigt enkelt och fråga om du får göra på en boende första gången för det fick ja och om du tar på en personal så kommer hon tycka att det gör ont så göra på en boende som är van med att bli stickt.

2008-11-21 @ 15:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0