Roliga citat

Hittade några roliga fotbollscitat så här i halvtidsvilan mellan Chelsea - Sunderland (3-0)

Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk.

Arne Hegerfors (klassiker)

Det var en oerhört vacker, misslyckad nedtagning.

Billy Landsdowne (undrar om jag gjort en sån någon gång?)

Football s not a matter of life and death. It is more important than that.

Bill Shankly - Legend på Anfield

Jag gjorde av med massor av pengar på sprit, brudar och snabba bilar - resten slösade jag bort.

George Best (hur slösar han pengar, skänker dom till välgörenhet?)

Ni tre spelare bildar en kvadrat på mittplan

Rolf Zetterlund

Och Sverige spelar med 4-3-3, trots att Stefan Schwarz är utvisad.

Arne Hegerfors

"Vi skall åka på träningsläger i USA, närmare bestämt i Kanada."
- Rolf Zetterlund (vad bra att han vet vart han ska)

"Jag tror på teorin att om motståndarna gör mål, så måste vi göra två mål för att vinna..."
- Howard Wilkinson, manager för bl a Everton (smarting det där)


"Sverige har gjort 98 mål mot Italien genom tiderna. Gör vi tre till blir det 100-målsjubileum."
- Lasse Kinch, TV3 (hur är det med matten)


"Idag hälsar mig folk på gatan med tummen uppåt. Förut gjorde de det med långfingret."
David Beckham. (Klockrent)

"När du slår till bollen på San Siro vet du aldrig var den tar vägen. Det är som om det vore en kanin inne i den."
Hernán Crespo   (Crespo har du fått solsting där nere i Italien? Kom hem till England så ska du se att det går över)

Och alla dom här verkar vara av samma person - Bosse Hansson, en sportkommentator:

Thomas Gustafsson faller! Thomas Gustafsson faller!... Nej! Förlåt mig, han skymdes bara av en snödriva!

Nu har det visst hänt någonting... Jaha, han har blåst av matchen!

Det blev målrikt i matchen mellan Atletico och Madrid... och Barcelona.
(jag har aldrig hört talas om en match där tre lag spelar mot varandra)

Någon annan måste göra något annat någon annanstans... (det tror jag också)

Och se här, han lyckas med en halv tunnel... (hur tusan gör man en sån!?)

Innern går ohyggligt fort... och han faller!!! Nej ursäkta mig, det var en längdhoppare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0