Dag 13

Det har varit en låååång dag. Jag började klockan 7 och slutade 17. Jag hann med massor, till och med att sova en liten stund. Det är inte så farligt som det låter. Jag hade 1 h rast och låg i en soffa med en filt över mig. Kan man göra annat än somna? Men det var lite pinsamt när min handledare fick väcka mig..

Jag tycker inte om att sova på dagarna. Man känner sig så konstig när man vaknar och jag blir typ illamående. Jag brukar inte sova på dagarna men sist det hände var när jag kom hem från förra praktiken en dag. Jag ser ett samband.

Men som sagt, jobbar man så här länge hinner man med mycket. Jag fick gå in själv till två personer idag, i och för sig två av dom lättaste men jag får ju inte använda lift själv (det får ju egentligen inte personalen heller göra)


Två gubbar. Så himla söta. Men det var lite svårt att få upp den ena. Han frågade, varför ska jag gå upp för? Jag kan väl lika gärna ligga kvar här, det finns ju inget att göra där ute. Vad svarar man på det? Det är ju så sant. Jag tror jag svarade typ att han kunde äta frukost. Han sa typ att det inte riktigt kändes värt det. Jag förstår honom, han är så sjukt uttråkad, men han är alltid sådär seg i början, det tar ett tag innan han kommer igång. Det gäller allt.

På eftermiddagen spelade jag lite fotboll med han. (det är han som har hållt på med alla möjliga sporter) Först ville han inte för han ville ha riktiga fotbollsskor och riktig fotboll och så ville han vara utomhus. Till slut gick han med på det och tyckte att det var kul att sparka på en mjuk boll. Han körde slut på mig, han blev aldrig trött!

Sen fick jag prova att ta blodtryck på några. Jag började med en i personalen och när jag var klar så sträckte min andra gubbe fram handen och sa att jag fick prova på honom också! Så himla söt! (jag hade faktiskt tänkt prova på honom också) Det gick inte sådär jättebra men det var för mycket ljud runtomkring.

Och under lunchen så satt en tant och sjöng hela tiden. Det var inte det att hon sjöng som var det roliga för det brukar hon, det var det att hon sjöng samma bit ur en låt om och om igen. Och gick upp alldeles för högt. Jag tyckte det var skitkul men personalen var så himla van att dom inte tyckte det var lika kul som mig.

Personalen är verkligen bäst. Och min handledare också, hon är så mycket bättre än mina förra även om jag tyckte om dom också.


Förresten, idag fick jag gå upp själv för mamma skulle åka till tandläkaren med Martin lite senare (ja, jag tycker också att det är dags för honom att åka själv) Det gick väldigt bra att gå upp. Och det har gått väldigt bra att gå upp på mornarna. Klockan 5. Förutom igår, då hade jag nog försovit mig om inte mamma väckt mig, men det var bara för att jag kollade på greys anatomy kvällen innan och det blev lite för sent (tio)

Nu ska jag snart kolla på idol och hoppas att Robin åker ut, tyvärr Simone.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0