Sigges problem fortsätter..

Nu har Sigge fått för sig att han ska sova i min säng och igår lämnade han världens dregelpöl på mitt täcke. Jag tycker det är skitäckligt och det luktar faktiskt illa. Sökandet efter diagnos börjar nu på katter.nu där man kan söka på vanliga frågor och se vad veterinären svarar. Här är de två frågor jag hittade:

Fråga 1:Molly har en tendens att väcka oss genom att slicka oss i ansiktet på morgonen. När hon gör det så "dreglar" hon fruktansvärt, hon dräglar även när man lyfter upp henne och vi pussas = hon sätter fram nosen för att få sig en puss. Man blir helt dyngsur på axeln där hon vill sitta, är detta normalt och vad beror det på? 

vet. svarar: Normalt, ja vad är normalt egentligen. Vissa katter dreglar enormt när dom njuter. Ibland lite kattungefasoner också även om dom är vuxna. Uppenbarligen ett jättemysigt beteende som din katt tycker är enormt härligt. 

Fråga 2. Varför dreglar katten, har börjat nu. Hankatt som är två år.

vet. svarar: Hejsan!
Dregling kan bero på en mängd olika orsaker:
1. Fraktur i käkbenen
2. Kattinfluensa (det är det antagligen inte i ditt fall)
3. Tandskador (kan det vara)
4. Tunginflammation (kan det också vara)
5. Förgiftning
Jag skulle rekommendera att ta katten till veterinären för att undersöka vad dreglingen beror på. En del av dessa åkommor kan vara allvarliga.

Vafan ska man tro på?! Den ena säger att det är normalt och den andra säger att man borde åka till veterinären. Jippi. Men jag tror tyvärr att det första svaret är sant i Sigges fall och då finns det väl inget man kan göra åt saken. FAN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0