Restid

Läste i UNT att dom ska sänka hastigheten på min väg från 90 till 80km/h. Antagligen på grund av bl.a. den stora bussolyckan för 1,5 år sen. Det suger! Jag kommer aldrig komma hem. Som om det inte vore nog med den restid jag har ( ca 1 h till och från skolan med buss) Det är ju så skönt när bussen kommit igenom stan och bara kan gasa på i 100 nästan hela vägen hem. Det är slut med det.
          I min körkortsbok står det att tiden jag förlorar är 2 min. Det är ju ingenting tänker ni nog nu, men för mig har 2 min stor betydelse i om jag ska komma till skolan i tid eller inte. Så till alla mina lärare; räkna inte med att jag kommer till skolan i tid i höst, fråga vägverket varför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0