Hundar gör, tro det eller ej, underverk

Nu är det bara två dagar kvar. Imorrn börjar jag 16 och på torsdag börjar jag 8. Alltså var det här den sista dagen jag var tvungen att gå upp 5. Och tur är väl det för jag försov mig imorse. Jag har haft svårt att somna på kvällarna ett tag nu, jag vet inte varför, jag brukar aldrig ha problem med att somna. Det kanske är för att jag inte tränar så mycket längre. Men det gjorde jag faktiskt igår för typ första gången på en månad.

Idag hade en person på praktiken med sig sin hund. Jag har sett den förut men hon brukar alltid sluta när jag kommer eller tvärtom. Det är en liten valp, en pudel som är hur söt som helst. Den får springa runt lite hursomhelst på avdelningen och dom boende blir så sjukt glada, man ser liksom en annan sida av dom. Det är inte samma sak med vårdhunden för den är typ stor som en björn och det gör att den inte är lika söt. Men den här lilla pudeln måste man bara tycka om, man är inte mänsklig om man inte gör det. Det gör så mycket även om den bara springer runt lite på avdelningen.

Annars fick jag ge mediciner idag. Under lite lätt övervakning men ändå. Det är klart att dom inte kan låta mig springa runt och ge mediciner till alla, det är ju personal som inte ens får göra det.

Idag var första dagen som jag verkligen ville gå hem när jag slutade. Jag vill tillbaka till skolan nu. Eller knappt det heller för jag oroar mig för provet i socialpsykiatri och Julias jumpalektion. Jag vet att det är töntigt att jag gör det men gymnastik är verkligen inte min grej och nu när jag inte direkt har Kickan på min sida så känns det som att jag måste vara bra på det här. Men man kan faktiskt inte vara bra på allt.

Kommentarer
Postat av: Elin

haha jag är också orolig för gymnasiken :P haha är verkligen ingen gymnast! Vi är två boll Tjej/Killar :P haha we can do this :D ... not (A) Fast jag har turen att ha kickan på min sida :P <3<3

2008-12-10 @ 19:40:39
URL: http://ellan91.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0