Det börjar närma sig...

Jag har inte skrivit på länge nu. Det är för att jag inte haft tid, det har ju varit prov och grejer i skolan. Sen har Emelie kommit hem och kört hårt med mig, det ska bakas, det ska vara tomtar på loftet-maraton, det ska tittas på film. Jag vill helst sitta själv i lugn och ro när jag skriver och det får man absolut inte när mamma och pappa är hemma.

Igår var jag tvungen att köpa gran med pappa för att dom inte ska köpa en plastgran. Det är fan inte lätt att köpa gran men vi fick väl tag i en helt okej till slut. Jag hade egentligen velat haft en kungsgran men dom är så himla dyra och vi får inte plats med en sån heller, så det får bli en vanlig.

Sen åkte jag och Emelie till Gränby Centrum för att köpa dom sista julklapparna. Jag hade ju inte varit i GC sen dom byggde ut. Att få parkering var nästan helt omöjligt, vi åkte runt överallt och det var fullt, fullt, fullt. Vissa som hade lite fantasi och som inte var så särskilt rädda om sin bil hade ställt sig på alla möjliga konstiga ställen. Det såg lite kul ut. Efter ungefär en kvart hittade vi äntligen en parkering då. Halleluja moment.

Jag hade inte så höga förväntningar på hur det skulle se ut invändigt efter att jag hade en dröm om att det var typ rulltrappor i luften och grejer, men jag blev faktiskt ganska impad. Jag fick en liten lätt utomlandskänsla, eller iallafall utomstadskänsla. Men det var ju långt ifrån färdigt. Stadium och Åhlen´s var bra men Vero Moda har ju blivit mycket, mycket mindre! Varför? Det suger ju. Man hade ju kunnat tänka sig att Gina skulle flytta från den lilla skrubben som dom är i nu, men inte Vero Moda som hade världens största utrymme. Sämst.

Det var inte så mycket folk inne som det var bilar tycker jag. Jag var beredd på mycket fler, men jag orkade ändå inte vara där så speciellt länge. Jag har ingen shoppakondis, har nog aldrig haft heller. Och absolut inte nu i julhandlingen.

Idag har jag bara spenderat dagen med att titta på Skidskytte och tagit igen mig efter gårdagen. Tyvärr kan jag inte ta det helt lungt än för jag har en julklapp kvar.

Kommentarer
Postat av: Elin

jag blev jättebesviken på gränby! De va inget speciellt. okej de va fräsht och ljust. men de va ju typ as tråkiga affärer! utom stadium och åhléns då. men på övervåningen var de fan tre barnklädesaffärer på raken. Hoppas att det blir bättre...

2008-12-21 @ 16:51:09
URL: http://ellan91.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0