Sista dagen (som praktikant)

Igår insåg jag inte hur passande dagen igår var. Vad jag fick göra på dom här få timmarna.

Jag fick tillbringa mycket tid med min favoritgubbe och det sista jag gjorde innan jag gick var att hjälpa honom till sängen så att han kunde vila.

Jag fick tvinga min andra gubbe att gå upp ur sängen som vanligt.

Jag hann med att lyssna på en ny berättelse ur en tants liv.

Jag fick spela med i "Fia-tantens" nya projekt. Det känns som att det hade med djur att göra. Först blev jag skiträdd när hon sa, jag hörde inte riktigt början men, "...har ju inte utvecklats någonting under den här långa tiden" Jag sa va?! har inte jag?? Hon sa "nej, den här" Jag pustade ut. Det hade varit lite för läskigt om hon, som är nästan blind, sista dagen, sagt till mig att jag inte utvecklats under den här tiden.

Och till sist så fick jag fick hjälpa min Bingo-tant på toaletten.

Det fattades bara att jag hade haft ett någolunda normalt samtal med min uppgiftstant men man kan inte få allt. Det hade jag nästan i förrgår.

Två låtar som jag förknippar de här 5 veckorna med är:
Per Gessle - Solsken, som vi hade personaljumpa till. Hela hans skiva egentligen men det är den här jag tänker på.
Nu ska vi vara, nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla. Har ingen aning om vad den heter men det var en tant som sjöng den här låten, nej jag menade den här meningen om och om igen under ca 1 timme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0