Jobba på en lördag

Helg. Har varit på praktiken igår kväll och idag till 17. Det är väl ingen större skillnad på att jobba helg och vardag förutom att man slipper duscha och städa. Och sen är det ganska många anhöriga som kommer och hälsar på. Och så är det en mindre personal. Jag kunde visst hitta skillnader.

Igår var jag och spelade bingo med en tant på ett annat plan och hon vann! 1:a pris! Det kändes som att jag vunnit. Tänk, dom andra hade flera stycken från sitt plan men vi skickade bara en att representera oss och så vinner hon. In your face! Sen bjöd hon mig på choklad (priset) resten av dagen för hon glömde bort att hon redan bjudit mig. Hon är så härlig. Jag tackade "bara" ja typ 3 ggr av 20. Dom andra 17 gångerna kände jag mig duktig.

Annars har nästan hela högen suttit vid TVn idag och kollat på skidor (Eller kollat och kollat, 50% sov) Synd bara att det gick åt helsike.

Btw, det känns som att alltid när jag övningskör med mamma vill hon att jag inte ska köra mer än 80 (på 90väg). Det kan vara halt säger hon jämt. Visst jag kan hålla med om att det kan vara kul att göra det när man har en som är skitstressad bakom sig och som är van att köra 110, men när man har en buss bakom sig och vet att ca 30 pers hatar en vid det tillfället och vill att man ska trycka gasen i botten, så är det faktiskt inte lika kul.
 
Som bussresenär  kan jag förstå hur folket på bussen känner sig, så jag väljer att skita i vad mamma säger och köra minst den rekommenderade hastigheten.

Nu ska jag duscha, kolla på tomtar på loftet och sen gå och lägga mig för jag börjar tidigt imorrn med.

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag jobbade också idag och igår skit trist det var så segt allting typ inget att göra.Hållde nästan på att somna i en stol idag helt sjukt:P Fast jag är ledig imorgon så det är skönt:D VI ses på Fredag:D

2008-12-07 @ 21:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0