Takida Live

Takida måste ju bara vara världens bästa band, jag menar finns det några bättre låtar än Burning inside, Jaded och Curly Sue? Jag och Emelie var och såg dom i onsdags på skansen i Stockholm. Inte programmet allsång på skansen utan bara själva stället. Själva evenemanget var Parksommar så först var det Backyard Babies ( helt okej, lite tråkigt när man inte hört låtarna)  och sen var det nån jävla elduppvisning i en hel timme. Skittråkigt och det säger jag inte bara för att jag väntade på Takida. Hela publiken led. Var det nödvändigt? Dom flesta av oss hade stått i mer än tre timmar och väntat på Takida när dom kom ut.

När eldkillarna frågade (efter en timmes skitdålig uppvisning ) om vi ville se deras final skrek dom flesta " NEEEJ!" och någon citerade Backyard babies och sa: " Fuck off and die!" Ändå körde dom sin jäkla final.

Men sen när Takida kom in på scenen och körde " evil eye" insåg man att det var värt tre timmars lidande. Hela publiken sjöng med (inklusive jag ) hela tiden och det var RIKTIG allsång på skansen, som Robert själv sa. Under Curly Sue tog alla i allt vad dom hade och Robert behövde inte ens sjunga nånting. Folk säger att Takida är Sveriges bästa liveband och jag tror att det är sant. Fast jag har ju bara Backyard Babies att jämföra med...

Jag har faktiskt sett Takida live en gång förut. Utanför Åhléns i Uppsala (2005??). Då var dom inte så kända, själv hade jag bara hört losing. Jag hann inte höra så många låtar då men jag tror att det var efter att jag sett dom där som jag började gilla Takida på riktigt. Och jag har aldrig slutat. Och tänker aldrig sluta. Även om det inte är riktigt lika kul att gilla dom nu när alla andra gör det.

Jag fick aldrig något grepp om hur mycket folk som var där men det var ett jäkla knuffandes.Det är tur att man är lång. Emelie kan inte ha sett mycket alls. Även fast vi stod rätt nära. Från början iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0